Elektrisch rijden met Hyundai

Elektrisch rijden

Met elektrisch rijden kun je alle kanten op.

Een volledig elektrische auto? Een hybride met of zonder stekker? Of nog een stapje verder: een auto met een brandstofcel? Wie elektrisch wil rijden kan alle kanten op. En welke duurzame mobiele oplossing je ook zoekt, wij hebben ‘m. Nog mooier: de keuze wordt alleen maar groter.

De elektrische familie van Hyundai telt momenteel vijf modellen: de Hyundai IONIQ Electric, de IONIQ Hybrid, de IONIQ Plug-in Hybrid en de KONA Electric. En sinds kort hebben wij ook de waterstofauto NEXO in de showroom staan.

Waarom dit grote elektrische offensief? Hyundai wil namelijk uitgroeien tot het duurzaamste automerk ter wereld. En die mijlpijl willen zij al in 2021 bereikt hebben. Daarom presenteert Hyundai in drie jaar tijd maar liefst 14 verschillende ecomodellen. Bovendien krijgt elk nieuw model een groene aandrijflijn: hybride, plug-inhybride of volledig elektrisch.

Waarom elektrisch rijden voordeliger is?

  1. Terugwinning remenergie 
    Een elektrische auto, een plug-in hybride of een hybride (die je alleen tankt met benzine) heeft een regeneratief remsysteem. Dat betekent dat door het terugwinnen van remenergie de batterij bijlaadt. Een elektrische auto komt verder dankzij de terugwinning van de remenergie en met een hybride of een plug-in hybride rijdt je flink zuiniger dan met een auto met alleen een verbrandingsmotor. En de remmen slijten minder.
  1. Nog slimmer: regeneratie zelf instellen
    Bij de Hyundai KONA Electric kun je het niveau van regeneratie zelf instellen met behulp van paddles achter het stuur. Bijvoorbeeld bergafwaarts rijdend is op deze manier terugwinnen van remenergie flink te vergroten.
  1. Super handig in de file: ASCC
    Dit systeem zit op de Hyundai KONA Electric. De Adaptive Smart Cruise Controle (ASCC) remt de auto af als een voorligger afremt, zelfs tot aan stilstand. Het gebruikt daarbij informatie van een radarsensor. Dat remmen laadt de batterij weer op. optrekken doet de KONA Electric ook automatisch. Bij stilstand moet je dan wel even – door kort aanraken van het gaspedaal – een signaal geven dat de KONA Electric weer mag optrekken en aansluiten. Super handig in de file!

Onderhoud duur? Dat valt mee!

Doordat de elektrische aandrijving en de hybride aandrijving bij afremmen de energie gebruikt om de batterij op te laden, slijten de remmen en remblokken minder. Dat scheelt in de kosten. Onderhoud aan de elektrische aandrijflijn en de elektromotoren met hoge voltages is wel werk voor specialisten. Wij als Hyundai dealer hebben technici die hier speciaal voor zijn opgeleid. Wij zijn gecertificeerd om aan systemen met hoge voltages te werken.

Laadpalen voor de auto

Om elektrisch te kunnen rijden moet je de auto kunnen opladen. Dat kan door gebruik te maken van een laadpaal bij je thuis, op kantoor of bij publieke oplaadpunten. Voor elke situatie biedt Hyundai een passend laadpakket.

HomeHyundaiElektrisch rijden met Hyundai