Hyundai Bluelink

Hyundai Bluelink

Voor vertrek, onderweg en na aankomst op je bestemming houdt Bluelink je verbonden met je Hyundai. Een breed scala aan functies maakt het rijden veiliger, gemakkelijker én aangenamer. Je kunt de functies bedienen met de Bluelink-app op je smartphone en via de display van de touchscreen in je Hyundai.

Bluelink voor vertrek

Voor vertrek

Met de Bluelink-app geniet je al voordat je bent ingestapt van het gebruiksgemak en het rijplezier van je Hyundai. De app communiceert met je Hyundai, geeft een on demand diagnose van de status van de auto, stuurt je je route en start de climate control als je elektrisch rijdt.

  • Kijk in de app om te controleren of er genoeg brandstof in de tank zit (of stroom in de accu als je een elektrische Hyundai rijdt).
  • Met de Bluelink-app kun je thuis op je gemak je route plannen en die eenvoudig naar het navigatiesysteem in je Hyundai sturen.
  • Stel de climate control vooraf in om het interieur te verwarmen voor vertrek in de winter of juist te koelen in de zomer (alleen beschikbaar voor elektrisch aangedreven modellen van Hyundai).
Bluelink onderweg

Onderweg

Hyundai Bluelink biedt slimme connectiviteit en maakt het rijden gemakkelijker, comfortabeler en aangenamer zonder je aandacht van de weg af te leiden. Je kunt zelfs je stem gebruiken om door het menu te navigeren en het infotainmentsysteem te bedienen zonder dat je je handen van het stuur neemt.

  • Geniet van Hyundai’s ultramoderne online routeberekening. Je ontvangt de beste verkeersprognoses en een zeer nauwkeurige aankomsttijd.
  • Bedien het navigatiesysteem, begin een telefoongesprek en speel muziek op het audiosysteem met gesproken commando's, zonder dat je je handen van het stuur hoeft te nemen.
  • Verbind je smartphone. Hoe je je smartphone ook wilt gebruiken tijdens het rijden in je Hyundai, wij hebben de juiste connectie voor je.
Bluelink op je bestemming

Op je bestemming

De reis is niet ten einde als je je Hyundai parkeert. Gebruik met Bluelink de navigatie om het laatste stukje naar je bestemming te lopen, of om je auto daarna weer terug te vinden. En verzeker je ervan dat je je auto veilig hebt afgesloten, door dat in de Bluelink-app te controleren.

  • Ken je dat gevoel: heb je het nu wel of niet gedaan? Nu kun je dat via de Bluelink-app controleren en je Hyundai op afstand zo nodig alsnog vergrendelen (of ontgrendelen).
  • Met Last Mile Guidance navigeer je met je smartphone naar je bestemming als je je Hyundai op enige afstand daarvan hebt moeten parkeren.
  • Zodra de auto signaleert dat er wordt geprobeerd om in je Hyundai in te breken, ontvang je een pushbericht op je smartphone.
Hyundai Bluelink OTA

Over-The-Air (OTA) software-updates.
Met Over-The-Air (OTA) software-updates zijn met een druk op de knop de nieuwste updates voor de infotainment- en kaartsoftware in jouw Hyundai onmiddellijk beschikbaar – hiervoor hoef je dus niet langer bij je Hyundai-dealer langs te gaan. Jouw Hyundai is met OTA altijd up-to-date – alsof het een nieuwe auto betreft.

Live Services.
In combinatie met Connected Routing maakt een abonnement op Hyundai LIVE Services het nog makkelijker om je bestemming te bereiken. Vind onderweg laad- en tankstations, bekijk de actuele tarieven en ontdek waar parkeerruimte beschikbaar is. Natuurlijk heb je ook real-time verkeersinformatie en weerberichten.

Hyundai Digital Key 2 Touch.
De Hyundai Digital Key 2 Touch is een nieuwe feature van onze innovatieve Bluelink-connectiviteitsdiensten. Hiermee vergrendel en ontgrendel je je Hyundai door je smartphone of Apple Watch tegen de deurgreep van het bestuurders- of bijrijdersportier te houden en kun je vervolgens ook de auto starten.

Spraakherkenning.
Met een simpele druk op een knop op het stuurwiel kun je je Hyundai met gesproken commando's bedienen. Bel iemand op uit je contactenlijst, navigeer naar elke bestemming en kies precies de muziek waarnaar je wilt luisteren. Zeg het maar ...

 

Bluelink-abonnementen

Met meer dan een miljoen gebruikers in Europa is Bluelink meer dan alleen een connectiviteitsplatform voor auto’s. Het biedt Hyundai-rijders keuze en flexibiliteit. Je kunt je nu abonneren op het Bluelink-pakket dat de diensten omvat die jij het liefste gebruikt. Van Connected Routing en Digital Key tot aan LIVE Services en afstandsbediening – of ontdek het gemak van Over-The-Air (OTA) software-updates en je favoriete muziek streamen.

Omdat we zowel de beste service als de beste mobiliteitsoplossingen willen bieden, breiden we de mogelijkheden van onze Bluelink Connected Car Services steeds verder uit. Met de introductie van onze komende nieuwe modellen en de nieuwe online Bluelink Store – die gaat in 2025 open – bieden we drie nieuwe Bluelink-pakketten aan. Met de pakketten LITE, PLUS en PRO kun je het niveau van connectiviteit kiezen die past bij jouw rijstijl en behoeften.

Breng je rijbeleving naar een hoger niveau.
We breiden onze Bluelink Connected Car Services steeds verder uit. Alle geweldige functies die je al kent, vullen we vanaf nu aan met bijvoorbeeld betaalmogelijkheden om vanuit de auto te betalen, muziek streamen en Features on Demand.

Nu geopend: de Bluelink Store.
In 2025 openen we de Bluelink Store. Met een bezoekje aan de Bluelink Store kun je het volledige potentieel van je Hyundai ontsluiten. Je kunt eenvoudig je Bluelink-pakket kiezen en aanpassen aan je behoeften.

Modellen vanaf 2024

Hyundai levert nieuwe modellen die vanaf 2024 verschijnen – inclusief de nieuwe SANTA FE, TUCSON en IONIQ 5 – én de huidige modellen – zoals de i10, i20, i30, BAYON, KONA en IONIQ 6 – vanaf 2024 met een kosteloos tienjarig abonnement op Bluelink LITE.

Hyundai Connected Mobility biedt voor alle modellen een kosteloos proefabonnement aan op Bluelink PRO. Daarmee kun je met de extra functies en diensten je rijbeleving nog verder verbeteren. Het proefabonnement loopt minimaal zes maanden, in elk geval tot de Bluelink Store draait.

Bluelink modellen vanaf 2024
Hyundai Bluelink LITE

LITE

Essentiële diensten.
10 jaar gratis, daarna € 0,99 per maand.¹

Bluelink LITE  

  • Connected Routing, Hyundai’s cloud-based navigatiesysteem
  • EV Routing & EV POI (points of interest)
  • Statusupdates van Bluelink-app, voertuiginformatie en POI naar auto sturen
  • Hyundai Digital Key (optioneel)²
  • Online spraakherkenning
  • OTA service software-updates²
Hyundai Bluelink PLUS

PLUS

Extra gebruiksgemak.
Zes maanden proefabonnement – als onderdeel van PRO-pakket. Daarna € 2,99 per maand of € 29 per jaar.¹

Aanvullend op Bluelink LITE

Extra LIVE Services

  • LIVE verkeersinformatie
  • LIVE brandstofprijzen
  • LIVE snelheidscamera's
  • LIVE Parking
  • Weerbericht
  • Sportnieuws

Remote Services

  • Op afstand portieren ver- en ontgrendelen
  • Op afstand opladen starten/stoppen (alleen elektrische en Plug-in Hybrid modellen)
  • Op afstand klimaatregeling bedienen (alleen elektrische modellen)
  • Op afstand batterij preconditioneren (voor nieuwste generatie elektrische modellen)
  • Alle andere op afstand te gebruiken functies beschikbaar in de Bluelink-app voor uw auto
Hyundai Bluelink PRO

PRO

Maximale connectiviteit.
Zes maanden proefabonnement. Daarna € 9,99 per maand of € 99 per jaar.¹

Aanvullend op Bluelink PLUS

Muziek streamen²

  • Amazon Music
  • SoundCloud
  • En meer in de toekomst

OTA software-updates voor infotainment

  • Nieuwe, volledige kaart van Europa
  • Continue verbeteringen van diensten en nieuwe functies

Modellen van vóór 2024

Voor de modellen die Hyundai tot in 2024 heeft geleverd, blijft de periode waarin de berijder kosteloos toegang heeft tot Bluelink van kracht – afhankelijk van de auto:

  • Voor auto’s zonder OTA-functie is Bluelink de eerste vijf jaar gratis. Na afloop van die periode is er toegang tot Bluelink PLUS.
  • Voor auto’s met OTA-functie is Bluelink de eerste drie jaar gratis. Na afloop is er toegang tot Bluelink PLUS en PRO.
Bluelink modellen voor 2024
Hyundai Bluelink PLUS

PLUS

Essentiële diensten.
Toegankelijk voor alle modellen van vóór 2024. Na proefperiode: € 2,99 per maand of € 29 per jaar.¹

Bluelink PLUS

  • Connected Routing, Hyundai’s cloud-bases navigatiesysteem
  • Hyundai LIVE Services
  • EV Routing & EV POI
  • Bluelink-app met alle Remote Services
  • Online spraakherkenning
  • Sportnieuws
  • OTA software-updates²
Hyundai Bluelink PRO

PRO

Maximale connectiviteit.
Toegankelijk voor modellen met OTA-functie. Na driejarig proefabonnement: € 9,99 per maand of € 99 per jaar.¹

Aanvullend op Bluelink PLUS

Muziek streamen²

  • Amazon Music
  • SoundCloud
  • En meer in de toekomst

OTA software-updates voor infotainment³

  • Nieuwe, volledige kaart van Europa
  • Continue verbeteringen van diensten en nieuwe functies

Wij ontvangen veel vragen over het stoppen van de Bluelink activatie. 
De eerste Hyundai modellen (modellen geleverd vóór 2024) zijn in Nederland geleverd met een 3 of 5 jaar kosteloos Bluelink abonnement, afhankelijk van jouw type auto. 
Het is mogelijk dat jouw gratis abonnement binnenkort verloopt. Hierover ontvang je vanuit Hyundai Nederland dan een bericht per e-mail. Wordt er niet tijdig gekozen voor een verlenging van het abonnement via de Hyundai Bluelinkstore, dan zal Bluelink in de auto automatisch gedeactiveerd worden. Is jouw Bluelink account geblokkeerd, neem dan contact op met de klantenservice van Hyundai Bluelink via e-mailadres: bluelink@hyundai-europe.com.

Veelgestelde vragen over Bluelink

Waarom werkt Bluelink plotseling niet meer in mijn voertuig?

De meest voorkomende oorzaak is dat het Bluelink-abonnement is verlopen. Voorafgaand aan de vervaldatum worden er per e-mail meerdere herinneringen verstuurd met de melding dat de Bluelink-diensten binnenkort niet langer beschikbaar zullen zijn.
Om onderbreking van de diensten te voorkomen, adviseren wij om vóór de vervaldatum een nieuw abonnement af te sluiten. Let op: zodra het abonnement is verlopen, is de Bluelink Store in de app niet meer toegankelijk. Activeer daarom tijdig een opvolgend abonnement.

Is het abonnement al verlopen en is er geen toegang meer tot de Bluelink-app of Store? Dan dient u zelf een e-mail naar de helpdesk van Bluelink bij HME te sturen via bluelink@hyundai-europe.com met daarin onderstaande tekst:

Geachte heer/mevrouw,
Hierbij verzoek ik u de Bluelink diensten op mijn voertuig met chassisnummer(VIN)
XXXXXXXXXXXXXXXXX te her-activeren en mij een bevestiging te sturen zodra dit is uitgevoerd,
zodat ik binnen de gestelde periode van 10 dagen mijn abonnement naar wens kan aanschaffen.
Met vriendelijke groet,
XXX

De Bluelink helpdesk van Hyundai Europe verwerkt alle Europese aanvragen en hebben het sinds de lancering van de Bluelink Store erg druk. Hierdoor kunt u met maximaal 10 werkdagen een reactie verwachten. 

Ik kan mijn auto niet meer koppelen aan de Bluelink-app.

Ook hier is de meest waarschijnlijke oorzaak een verlopen Bluelink-abonnement. Hierdoor kan het Hyundai voertuig niet langer met de app worden gekoppeld.

Ik kan geen Bluelink Lite-abonnement afsluiten.

Niet alle Hyundai-modellen ondersteunen Bluelink Lite. Hierboven ziet u welke modellen Bluelink Lite ondersteunen.

Waarom moet ik nu opeens betalen voor Bluelink?

Sinds de introductie van het Bluelink connected car-systeem heeft Hyundai ervoor gekozen om deze diensten gratis aan te bieden voor een periode van 3 of 5 jaar, afhankelijk van het model, de uitvoering en het modeljaar. Dit is uniek in de markt, waar veel fabrikanten slechts een proefperiode van 1 jaar bieden alvorens over te schakelen op een betaalde abonnementsvorm. 

Hyundai heeft zich hierin dus positief onderscheiden. Helaas is het niet mogelijk om deze diensten onbeperkt kosteloos beschikbaar te stellen.

Hoe kan ik zien hoe lang mijn Bluelink-abonnement nog loopt?

U kunt de vervaldatum van uw abonnement in de Bluelink-app bekijken: In de auto kunt u dit zelf doen door te kijken onder 
“Meer” > Gebruikersinstellingen > Abonnementsinformatie. 
Hier vindt u de einddatum van het huidige abonnement. 

Mijn abonnement is afgelopen en ik kan geen nieuwe aanschaffen. Wat nu?

Zodra het abonnement is verlopen, is de Bluelink Store in de app niet meer toegankelijk. 
Zie het antwoord op de vraag "Waarom werkt Bluelink plotseling niet meer in mijn voertuig?" voor de procedure om dit op te lossen.

Ik krijg een netwerkfoutmelding. Wat betekent dit?

Een netwerkfout kan erop wijzen dat het Bluelink-abonnement is verlopen.
Zie het antwoord op de vraag "Waarom werkt Bluelink plotseling niet meer in mijn voertuig?" voor de procedure om dit op te lossen.

Mijn Bluelink-systeem is gereset. Hoe komt dat?

Als het Bluelink-abonnement is verlopen, vervalt ook de internetverbinding van het Hyundai voertuig. Hierdoor kunnen uw persoonlijke voorkeuren niet meer worden opgehaald of bewaard. Om dit te voorkomen, raden wij aan om tijdig een nieuw abonnement af te sluiten — dus vóór de vervaldatum. 

Houd er rekening mee dat na het verlopen van het abonnement uw instellingen niet automatisch worden hersteld, zelfs niet wanneer u later een nieuw abonnement afsluit. U zult uw voorkeuren dan handmatig opnieuw moeten invoeren na een her-activatie en aanschaf van een nieuw abonnement.

Mijn app werkt niet meer. Wat kan ik doen?

Dit is vaak het gevolg van een verlopen abonnement.
Zie het antwoord op de vraag "Waarom werkt Bluelink plotseling niet meer in mijn voertuig?" voor de procedure om dit op te lossen.

Notes:

  1. Tarieven kunnen per land afwijken, op basis van wisselkoersen.
  2. Als deze functie in jouw auto beschikbaar is.
  3. Toevoeging van nieuwe functies en verbeteringen voor bestaande modellen kan worden beperkt door de architectuur van de auto.