Dankzij de elektrische range van 66 km hoef je in gewoon woon-werkverkeer zelden meer te tanken. De IONIQ Plug-in Hybrid combineert een zuinige 1.6-liter benzinemotor met de energie van een oplaadbare batterij. Het accupakket laadt op tijdens het remmen en is op te laden via een laadpaal of thuis aan het stopcontact. Geniet van het beste van twee werelden: elektrisch rijden wanneer je dat wil, ondersteuning van de benzinemotor als dat nodig is. Met een opgefrist design en de nieuwste geavanceerde rijassistentie- en veiligheidssystemen – is de nieuwe IONIQ Plug-in Hybrid beter dan ooit. Schakel de volledig elektrische modus in met een simpele druk op de knop. En als de puur elektrische modus is uitgeput, functioneert de IONIQ Plug-in Hybrid net als de IONIQ Hybrid. Rijd overal naartoe en bij aankomst plug je in op een laadpunt.
De vernieuwde IONIQ Plug-in Hybrid is voorzien van Hyundai’s geavanceerde connectiviteitsdienst Bluelink, met online stemherkenning en onder meer actuele informatie over weer, verkeer, snelheidscamera’s (waar dat wettelijk is toegestaan), parkeerruimte, Hyundai-dealers in de directe omgeving, beschikbare tankstations in de buurt en de mogelijkheid tot live POI Search op het 10,25-inch touchscreen in het dashboard. Inclusief een kosteloos 5-jarig abonnement op Hyundai LIVE Services.
Je went snel aan complete flexibiliteit. De nieuwe IONIQ Plug-in Hybrid biedt alle voordelen van een elektrische aandrijving, plus de flexibiliteit van een hybride dankzij zijn benzinemotor. Samen met de krachtige 8,9 kWh lithium-ion-polymeerbatterij kun je volledig elektrisch rijden met een simpele druk op de knop voor de EV- modus. En als de puur elektrische modus is uitgeput, functioneert de IONIQ Plug-in Hybrid net als de IONIQ Hybrid. Dankzij de volledig parallelhybride aandrijving kun je gebruikmaken van de aandrijving van de benzinemotor, of van de elektromotor of van beide tegelijk. Ga waar je wilt; onderweg of bij aankomst kun je inpluggen bij een laadpunt. Het instelbare regeneratieve remsysteem laadt de batterij onderweg op doordat het tijdens vertragen energie terugwint. Het systeem biedt keuze uit vier niveaus van regeneratief remmen.
De nieuwe Hyundai IONIQ Plug-in Hybrid heeft het lage brandstofverbruik waar hybride auto’s om bekendstaan, plus het extra voordeel van een aanzienlijke volledig elektrische actieradius. Dat betekent minder emissie uit de uitlaat in je woonplaats en toegang tot delen van de stad die niet toegankelijk zijn voor auto’s met verbrandingsmotor.
De innovatieve 6-trapsautomaat met dubbele koppeling (DCT) zorgt voor een plezierige rijervaring. Er is een aparte koppeling voor de even versnellingen en een aparte koppeling voor de oneven versnellingen. Daardoor is sneller van versnelling te wisselen, wat resulteert in een soepeler, ononderbroken acceleratie. De krachtige 8,9 kWh lithium-ion-polymeerbatterij heeft een superieure oplaad- en ontlaadkarakteristiek, wat de elektrische aandrijving en het terugwinnen van energie tijdens het remmen optimaliseert. Doordat de batterij onder de achterbank is gemonteerd, heeft de IONIQ Plug-in Hybrid een uitzonderlijk laag zwaartepunt. Dat draagt weer bij aan een goede wegligging en fantastische rijeigenschappen.
Bekijk hier onze voorraad. Ziet u hier uw toekomstige IONIQ staan?