Hyundai nieuwe mobiliteitspartner van de KNVB 13 mei 2019
Hyundai is de nieuwe mobiliteitspartner van de Koninklijke Nederlandse Voetbal Bond (KNVB). Tijdens een bijeenkomst in de Johan Cruijff ArenA zijn onder toeziend oog van coach Guus Hiddink en Dirk van der Zee (Vrouwenvoetbal KNVB) de handtekeningen gezet onder het contract van Hyundai.
Hyundai is behalve supporter van de voetbalsport ook fan van de duurzame mobiliteit. Omdat wekelijks honderdduizenden voetballers naar de training gaan, wil Hyundai dit op een schonere manier mogelijk maken. De KNVB en Hyundai gaan samen aan de slag om de CO2-uitstoot hiervan terug te dringen. Hyundai werkt samen met ENGIE en Athlon om meer mensen bewuster om te laten gaan met energie door elektrisch te gaan rijden, zo ook de voetballers naar trainingen en wedstrijden.
Hyundai en voetbal
Het automerk is al sinds 1999 partner van de Wereldvoetbalbond FIFA en daardoor erg nauw betrokken bij de voetbalwereld. Sinds dit jaar is Hyundai ook sponsor van diverse wereldclubs, zoals Chelsea FC (Engeland), AS Roma (Italië), Olympique Lyonnais (Frankrijk), Hertha BSC (Duitsland) en Atlético Madrid (Spanje). Hyundai is ook betrokken met de vrouwenvoetbalkampioenschappen deze zomer in Frankrijk.
‘Voetbal is onze passie en past bij ons imago’, zegt Berend Jan Hoekman, algemeen directeur van Hyundai Motor Nederland. ‘En voetbal gaat veel verder dan alleen sportiviteit. Ook zaken als vitaliteit, teamgeest en respect spelen hierbij een duidelijke rol. En wanneer je die lijn dan doortrekt, kom je ook uit bij zorgzaamheid en het klimaat. Daar pakt Hyundai als actieve GO Partner van de KNVB zijn verantwoordelijkheid.’
KNVB en elektrische mobiliteit
Hyundai helpt als nieuwe mobiliteitspartner van de KNVB enorm met het streven naar een milieuvriendelijke manier van reizen. De KNVB heeft 1.2 miljoen aangesloten leden, waarvan er nu honderdduizenden elke weekeinde op een groene manier reizen. Nu zij dat in elektrische auto’s kunnen doen, wordt de CO2 uitstoot enorm beperkt.