Hyundai en Rimac gaan elektrische sportauto’s ontwikkelen 20 mei 2019
Hyundai en Rimac Automobilli (RIMAC) hebben onlangs een partnerschap aangekondigd. De twee autofabrikanten gaan in de toekomst samen elektrische sportauto’s ontwikkelen. Door dit partnerschap wil Hyundai verder doorbreken in het segment elektrische sportauto’s.
Hyundai investeert 64 miljoen euro in de elektrische autofabrikant. ‘Rimac is een innovatief bedrijf met uitstekende kennis van elektrisch aangedreven high-performance auto’s’, zegt Euisun Chun, Executive Vice Chairman van Hyundai Motor Group. ‘Het levensverhaal, de ervaringen met verschillende autofabrikanten en het technische lef maken Rimac voor ons de ideale partner. We kijken ernaar uit om samen met Rimac schone mobiliteit te ontwikkelen.’
Mate Rimac, de CEO van het autobedrijf was onder de indruk dat Hyundai het initiatief nam. Rimac is erg fan van de vooruitstrevendheid van Hyundai en wil ze graag daarin ondersteunen.
High power elektrische aandrijflijnen
High power elektrische aandrijflijnen is de expertise van het Kroatische bedrijf Rimac. Rimac is in 2009 opgericht en dus nog een erg jong bedrijf. Daarentegen groeit het bedrijf enorm snel. Het doel van het jonge bedrijf is de sportauto van de 21ste eeuw bouwen met behulp van zijn expertise in High power elektrische aandrijflijnen, besturingssystemen en accutechnologie.
De strategie van Hyundai
Hyundai streeft ernaar om de komende jaren achttien elektrische modellen te introduceren. De sportieve tak van Hyundai genaamd Hyundai Motor N houdt zich vooral bezig met sportauto’s van het merk. In 2015 heeft Hyundai Motor N de i30N op de markt gezet.
‘Wij willen high-performance modellen ontwikkelen die niet alleen snel en krachtig zijn, maar ook aan de verwachtingen van onze klanten voldoen’, zegt Thomas Schemera, Executive Vice President en Head of Hyundai Motor Group’s Product Division. ‘Ons doel is auto’s met een elektrische aandrijflijn populair te maken en maatschappelijke waarde te creëren met onze hypermoderne technologieën en innovaties.’